Skonštatoval, že v súčasnosti sú otvorené niektoré krajiny a sú označené
ako bezpečné, pričom cestovné kancelárie ponúkajú zájazdy do týchto
krajín. "Na druhej strane však tu je kampaň štátu zostať doma,
a takisto odporúčania kompetentných orgánov o tom, že je lepšie
necestovať, čo je vlastne v priamom rozpore so snahami cestovných
kancelárií a tu dochádza k tomu, že klient cestovnej kancelárie je
zmätený," podotkol Berkes.
K tomuto by sa mal podľa neho štát nejakým spôsobom postaviť. "Momentálne
je situácia aj v cestovných kanceláriách, agentúrach, veľmi kritická.
Klienti otáľajú a na základe štátnych výziev nenakupujú zájazdy, a tým
pádom cestovné kancelárie prichádzajú o klientov už od novembra minulého
roka," upozornil.
Parlament ešte v máji schválil novelu zákona o zájazdoch, na základe
ktorej cestovné kancelárie dostali čas na vyriešenie zrušených zájazdov
pre situáciu okolo nového koronavírusu. Pokiaľ sa cestovky nedohodnú
s klientom do konca augusta 2021, potom vrátia peniaze klientom späť.
S týmto podľa Berkesa problém nie je. "Je to vždy individuálne, na
dohode medzi cestovnou kanceláriou a klientom a tieto diskusie medzi
klientmi a cestovnými kanceláriami prebiehajú a vždy sa snažia nájsť
nejaké východiská," dodal Berkes.